2012

10 de maig de 2012. Filmoteca de Catalunya

Premiats

Umberto Eco

umberto-eco

Umberto Eco per haver sabut aproximar a la gent el món tancat i elitista de la gran cultura. La història d’Umberto Eco és la d’un intel·lectual dels estudis sobre Comunicació que, a través del recurs de la creació literària, ha sabut il·luminar un món que romania aliè als interessos de molts ciutadans, havent aconseguit traslladar el coneixement de l’elit universitària l’entreteniment solvent per a molts.

Steve Jobs i Apple

steve-jobs

Steve Jobs i Apple, per la seva contribució a la humanització de la tecnologia. Steve Jobs ha fet possible que l’individu del segle XXI tingui al seu abast més elements i habilitats per dominar la tecnologia, no a l’inrevés. Va ser capaç de crear un entorn tecnològic de tal simplicitat que ha tornat al creador el protagonisme, facilitant el control sobre el seu propi procés creatiu. Va saber pensar creativament, compartir amb generositat i posar a disposició de tots un entorn tecnològic que permet fer créixer la creativitat.

IKEA

1024px-Ikea_logo.svg

IKEA per haver transformat la definició tradicional del niu, de l’hàbitat. Mitjançant el disseny dels seus mobles, IKEA ha substituït la funció exhibicionista del “mira el que tinc” per la dimensió identitària del “jo sóc així”. L’interiorisme de les seves botigues, la seva concepció de l’acte-muntatge i l’humanisme i originalitat de tota la seva línia creativa desenvolupada a Espanya han transformat a aquesta marca en un paradigma d’una nova forma d’entendre una cosa tan determinant com és la concepció de la vida a la llar. Des del punt de vista comunicatiu, Ikea és un clar exemple d’aposta per la creativitat estratègica de llarg recorregut.

Cirque du Soleil

cirque-du-soleil

Cirque du Soleil per haver sabut transformar els somnis de la gent en escenografia. Ningú com Cirque du Soleil ha aconseguit que puguem somiar desperts, sense la mediació de pantalles ni altres dispositius de la realitat virtual. A partir de la música, el drama, la màgia i l’acrobàcia, Cirque du Soleil ha creat sota la carpa una nova estètica del circ que ha conduït a una total reinvenció d’aquest sector. El talent creatiu del Cirque du Soleil ha transformat l’espectacle tradicional del carrer en un art refinat. A més, la seva estètica ha aconseguit impregnar el món de la publicitat i la seva influència es pot veure en aspectes com ara l’organització d’esdeveniments o en la realització d’espots.


Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *